Teixim Iniciatives Populars a Alcanar

“Teixim Iniciatives Populars” així és com la CUP ha anomenat el concurs a través del qual vol retornar al teixit associatiu del poble els diners que el seu regidor, Xavi Queralt, ha cobrat per plens extraordinaris durant els anys 2015 i 2016.

teixim

En un acte celebrat a l’Edifici dels  Serveis Agraris l’assemblea local de la CUP va fer la presentació de les bases del concurs, l’objecte del qual és reconèixer i premiar la millor iniciativa solidària, cultural i de lluita durant l’any 2017 i al que poden optar associacions, entitats o col·lectius del municipi.

Fins el 9 d’abril les associacions tindran de termini per presentar els seus projectes i la resta de documentació. La selecció  dels quatre projectes finalistes serà realitzada per un jurat format per persones del municipi i els ciutadans i ciutadanes del poble majors de 16 seran qui tindran l’última paraula sobre quin ha de ser el projecte guanyador, mitjançant votació popular a realitzar en diferents punts del poble. Finalment el dia 5 de maig es farà l’obertura pública de l’urna i l’entrega del premis.

La CUP va recordar que aquest concurs neix davant l’elevada xifra econòmica en subvencions que van rebre els Grups Municipals, fixa i variable, durant la legislatura 2011/2015 i que amb l’entrada de la CUP a l’ajuntament s’ha vist reduïda. El compromís electoral de la CUP era destinar aquests diners a projectes associatius del municipi, però la Llei no ho fa possible, per això el regidor de la CUP-PA ha decidit renunciar a la seva retribució dels plens extraordinaris i destinar aquests diners a fer possible el concurs “Teixim iniciatives Populars”.

AL CUP Alcanar

Abril, 2017