Lleida: La CUP denuncia l'enderroc d'un altre edifici modernista

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida (CUP) davant l’enderroc d’un nou edifici d’influències modernistes, al carrer Cardenal remolins i rambla Ferran, quan encara no ha passat un mes de l’anterior enderroc d’aquestes característiques al carrer Acadèmia, vol fer públiques les següents consideracions:

- La Candidatura d’Unitat Popular considera l’enderroc de l’edifici una nova mostra de l’actuació sistemàtica de destrucció d’una part del nostre patrimoni arquitectònic i històric que s’està duent a terme des de l’Ajuntament. Tot i ésser conscients que l’edifici en qüestió no forma part del catàleg  de protecció, considerem una manca de sensibilitat per part del consistori  la permissivitat en el continuat enderrocament de mostres arquitectòniques d’aquestes característiques. L’actuació municipal s’encamina de manera, cada cop més oberta, en l’afavoriment dels interessos urbanístics especulatius de la construcció, en detriment de la conservació del nostre llegat històric.

- Per aquest motiu, la CUP considera que és necessària una nova catalogació del patrimoni històrico-artístic i arquitectònic de la ciutat que contempli amb major mesura aquests patrimoni amb valor històric innegable com la casa del carrer Remolins entre d’altres. L’Ajuntament i el govern tripartit han mostrat, reiteradament, una manca d’interès en la preservació del patrimoni local d’aquestes característiques. Un fet, ben visible, per exemple, en la manca de cura i agençament de les restes romanes situades al mateix carrer Remolins.

- En darrer lloc, la CUP reclama la necessària realització d’un inventari molt més acurat que reculli d’una forma exhaustiva el patrimoni local de la ciutat i n’asseguri el coneixement de la ciutadania, el manteniment i la seva ampliació si s’escau.

Lleida, 2 de setembre de 2006