La CUP demana explicacions a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat per les irregularitat econòmiques a l’aeroport d’Alguaire

La Candidatura d’Unitat Popular anuncia que demanarà explicacions al director d’Aeroports de Catalunya S.A, Ricard Font, sobre les informacions aparegudes aquest diumenge al mitjà digital Crític sobre les suposades irregularitats econòmiques en el control de les concessions, així com demanarem responsabilitats en el cas que es demostrin les informacions del mitjà digital que han estat portades a Fiscalia.

Considerem que els fets denunciats per Crític són d’extrema gravetat per la suposada connivència entre l’aeroport i les concessionàries, a les quals se’ls perdonava deutes mentre l’administració pública hi abocava contínuament ajudes. És per això que demanem també  que s’aturin les subvencions públiques fins que no s’aclareixin les acusacions.

A més a més, anunciem que, en el marc de la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya, portarem una proposta per tal que, des de la Generalitat, es faci una auditoria pública de la infraestructura i es tramiti de manera urgent un pla de viabilitat d’un aeroport que va ésser impulsat pel govern tripartit i que va néixer sense un pla comercial sobre la taula. Cal recordar que, des de la seva inauguració, l’aeroport d’Alguaire ha rebut nombroses subvencions públiques sense haver complert mai els seus objectius de rendibilitat social i econòmica.

Finalment, la CUP recorda la seva ferma oposició a les privatitzacions dels serveis públics i de les infraestructures estratègiques que, com la realitat suposa, son una font de malbaratament de recursos públics. En aquest mateix sentit, apostem també per l’estalvi de diners públics que suposa la internalització dels serveis, així com la major transparència en la seva gestió.

"Els fets denunciats són d’extrema gravetat per la suposada connivència entre l’aeroport i les concessionàries, a les quals se’ls perdonava deutes mentre l’administració pública hi abocava contínuament ajudes"