La CUP-CC reclama avenços per tancar un acord sobre el Procés Constituent

La CUP-CC alerta que en el moment actual es requereix plantejar els debats i les línies de treball amb rigor i veracitat, i no admetem que es vulguin condicionar els debats interns de l’organització amb falses informacions.

La CUP-CC, que en tots els àmbits claus de la legislatura, ha fet propostes encaminades a assolir els objectius relatius a independència, procés constituent i resposta a l’emergència social, vol aclarir les notícies aparegudes ahir als mitjans de comunicació.

S'ha anunciat un acord en matèria de procés constituent que inclouria la conformació d’una comissió que treballaria per elaborar una proposta de constitució catalana. La CUP-CC no ha arribat a cap acord en aquest sentit amb el Govern, i per tant, lamentem que així es publiciti.

En segon lloc, el que ha proposat la formació anticapitalista al Govern és articular un organisme autònom, vinculat a la conselleria encapçalada per Raül Romeva pel que fa a dotació de recursos, que articuli la primera fase del procés constituent, en socialitzi i difongui els principis bàsics, i sobretot, situï al país en el convenciment que si es guanya el Referèndum es podrà obrir una fase de participació popular que vinculi l’assemblea constituent en les decisions que haurà pres. Per la CUP-CC és clau que s’aposti per un procés constituent popular, en què les directrius de la futura constitució neixin del debat i la participació de la gent,  lluny de buscar un grup d’expertesa que redacti cap projecte de constitució. I és en aquest sentit que s'està treballant en coordinació amb el Govern.

En darrer lloc, creiem que el moment actual requereix plantejar els debats i les línies de treball amb rigor i veracitat, i no admetem que es vulguin condicionar els debats democràtics i interns de l’organització, amb falses informacions sobre cap acord.

"Per la CUP-CC és clau que s’aposti per un procés constituent popular, en què les directrius de la futura constitució neixin del debat i la participació de la gent,  lluny de buscar un grup d’expertesa que redacti cap projecte de constitució. I és en aquest sentit que s'està treballant en coordinació amb el Govern."