Carta de la CUP-CC a Jordi Cuixart i Jordi Sánchez

"El futur que tant els espanta arribarà. I llavors el que quedarà de nosaltres és la confiança que hem mantingut en la foscor.» John Berger

Benvolguts Jordi Sánchez i Jordi Cuixart,

Avui us volem enviar des de cada assemblea local, cada trosset de país, del nord, del sud, terra endins i mar enllà, des de l’últim cabell de cada militant, una abraçada plena de calidesa, un record tenaç i tota la solidaritat del món.

En aquests moments d’agudització del conflicte, l’estat espanyol fa allò que sap fer millor, segar i irrompre en l’únic que pot; tancar els nostres cossos, els vostres cossos, perquè saben imbatibles les nostres idees. Perquè s’han rendit en la batalla contra la raó i la justícia del que reclamem. Bramen, tanquen, peguen, ja han perdut. Les idees de tot un poble no es poden engarjolar. I pretenen, il·lusos, disciplinar-nos amb la por. Vosaltres, que sou dos homes dels que avancen (juntem-nos) els hi esteu posant difícil. Aquí fora, ressonen els vostres noms i la solidaritat a cada cantonada, a cada trobada, sobre cada taula. Joves i avis parlen dels nostres Jordis. Els nostres, perquè sabem, que sou dos, però podríem ser milers, que sou vosaltres que esteu privats de llibertat però que cada nit que passeu a la presó, també la passem una mica nosaltres.

Avui més que mai i com sempre, l’esquerra independentista  que coneixem prou bé l'arbitrarietat i barbaritat del sistema penal espanyol, posem a disposició allò que tenim i que creiem que és la nostra millor arma: la solidaritat i la fermesa. I la certesa que juntes som imparables.

Ens comprometem amb vosaltres a seguir dempeus a no defallir, a exigir la vostra llibertat immediata fins quedar-nos afòniques i més enllà, a anar-hi, anar-hi i anar-hi fins a aconseguir la República.

A vosaltres us demanem que recordeu que la causa és justa i a mantenir l’esperança en la foscor i que estigueu tranquils,estarem amb vosaltres i  cuidarem dels vostres.
I com vosaltres ens heu dit i recordat cada vegada que les urpes de la repressió estatal han tocat un dels nostres i els amenaçava en separar-los d’allò que estimen, mai caminareu sols. Recordeu-ho avui en la foscor, demà en llibertat.

Una abraçada revolucionària.

Candidatura d’Unitat Popular, Octubre 2017